Saturday, April 12
Friday, April 11
TRANSPORTASI DI KUALA LUMPUR RM130.00
CHOICE OUR TRIP FOR MORE CHEAPER FARE
HARGA MENARIK DI TAWARKAN DI KUALA LUMPUR MALAYSIA.
BAS PERSIARAN DAN VAN PRIVATE/PERSIARAN 10-44 SEATER
DARI :
VAN 10+1SEATER
BANDARA 》》 《《 KUALA LUMPUR RM130.00
BANDARA 》》 《《 GENTING HIGHLAND RM250.00
PUTAR PUTAR KUALA LUMPUR RM300.00/10JAM .
TAWARAN INI HANYA SAH SEHINGGA 27APRIL 2015 SAHAJA.
HARGA HANYA TERMASUK KENDERAAN,PETROL,TOLL DAN PEMANDU PROFESIONAL SAHAJA.
PERJALANAN PASTI NYAMAN BERSAMA KAMI
HARGA MENARIK DI TAWARKAN DI KUALA LUMPUR MALAYSIA.
BAS PERSIARAN DAN VAN PRIVATE/PERSIARAN 10-44 SEATER
DARI :
VAN 10+1SEATER
BANDARA 》》 《《 KUALA LUMPUR RM130.00
BANDARA 》》 《《 GENTING HIGHLAND RM250.00
PUTAR PUTAR KUALA LUMPUR RM300.00/10JAM .
TAWARAN INI HANYA SAH SEHINGGA 27APRIL 2015 SAHAJA.
HARGA HANYA TERMASUK KENDERAAN,PETROL,TOLL DAN PEMANDU PROFESIONAL SAHAJA.
PERJALANAN PASTI NYAMAN BERSAMA KAMI
Thursday, April 10
VAN PERSIARAN/PRIVATE 10+1 seater RM130.00 TRIP AIRPORT
CHOICE OUR TRIP FOR MORE CHEAPER FARE.
1) Hari ini suasana di Kuala Lumpur agak masih sepi dari segi sektor pelancongan.Entah mengapa mungkin juga berkaitan isu dan tragedi yang menimpa Malaysia akhir akhir ini mempengaruhi keinginan pelancong untuk ke sini atau faktor ekonomi mereka menjadi salah satu puncanya.
2) Maka dengan itu para pemandu atau pekerja pekerja dalam sektor tersebut yang terpaksa ''menganggur" dan terdapat juga para pemandu pelancong mengambil kesempatan untuk melancong ke luar negara ,maklumlah selalu sibuk sebelum ini sehingga tiada masa untuk bersantai sendirian atau bersama keluarga.Kebanyakan antara mereka sudah mempunyai keluarga.
3) Gaji pemandu pelancong bergantung kepada setiap trip yang mereka lakukan yang biasanya amat lumayan sekali,itu pun belum lagi di campur dengan bermacam macam komisen,Contohnya RM150.00-RM250.00 untuk menghantar tetamu dari hotel ke lapangan terbang atau sebaliknya
Hanya bermodalkan airliur,Rm350-450 untuk 8jam bekerja melayani para pelancong sekitar Kuala Lumpur,hebat bukan?Untul mendapatkan gaji RM15K seorang pemandu pelancong hanya perlu bekerja 20hari sahaja sebulan.
4) Manakala harga trip untuk sebuah van persiaran dari tempat ke destinasi yang sama Hanyalah RM130.00. Bayangkan jika dikira kos minyak dan toll baki nya 25% adalah komisen pemandu.Lebih kurang RM25.00 sahaja.
Banyak sangat perbezaan kan?
5) Harga untuk trip Van Persiaran tidak di tentukan oleh kerajaan,jadi demi kelangsungan peniagaan setiap syarikat mengenakan harga yang berbeza beza mengikut pasaran dan persaingan yang sengit di ibukota Kuala Lumpur.
6) Setiap kenderaan dalam sektor ini hendaklah mempunyai permit. Juga terdapat jenis jenis permit pula,antaranya permit bas catar,sewa pandu,persiaran dan macam macam lagi.Tak kurang juga yang memandu kenderaan persendirian untuk menampung hidup.
7) Kebiasaannya Permit permit di anugerah kan oleh pihak yang berkuasa kepada syarikat pelancongan berdaftar .Peniaga peniaga kecil atau yang baru nak meranggkak dalam bidang ini amat susah sekali untuk memohon permit ini.
Mungkin juga kaedahnya berubah sekarang selepas pertukaran daripada kementerian pelancongan kepada SPAD. Mungkin perkembangan yang baik kepada pengusaha kenderaan pelancongan ini.
8) Juga terdapat syarikat yang di anugerahkan permit yang cukup banyak dari keperluan syarikat itu sendiri,Sehingga menjadikan satu lagi cabang perniagaan menyewakan atau memajak kan permit itu kepada individu yang terdesak memerlukanya.Kebiasaanya RM350 -RM450 di kenakan untuk permit tersebut.
9) Dari Pengalaman saya memajak permit ini, kita memerlukan modal yang banyak sedikit dari kebiasaannya untuk membayar deposit kenderaan biasa di bank komesial,ini kerana selain bayaran 10% bayaran pendahuluan pada pihak bank,kita juga wajib membayar macam macam bayaran lagi kepada pemilik permit seperti wang hangus,wang perlindungan,wang bawah almari atas almari yang kesemuanya hampir RM45K.
Seperti biasa ansuran hendaklah di deposit kepada akaun pemilik dan di tambah dengan duit permit biasanya RM2400.00.
Cuba bayangkan jika Punyai 35 permit kesemuanya di sewakan RM350.00×35=??. Di tambah lagi dengan duit wang hangus tadi pada kebiasaanya keuntungan pada kali pertama pemilik permit ialah RM25k-35k dan menunggu telur(sewaan Permit) selama 5-9 tahun lagi.
10) Terdapa juga syarikat yang membayarkan EPF untuk penyewa dan penyewa harus mebayar balik hujung bulan nanti kepada syarikat tersebut.Entah apa jenis strategi. Ada juga syarikat yang tamak memajakkan van persiaran kepada pendatang asing walaupun pemandunya bumiputera.
11) Kebiasanya gaji seorang pemandu bedasarkan 25% pertrip hanya cukup makan untuk hari tersebut.Banyak jumlah perjalanan maka banyak lah pendapatan mereka.Mengguna pakai sistem ada kerja ada gaji.Ada juga segelintir mereka membuat dua kerja seperti memandu teksi atau penjual nasi lemak.
12) Saya menulis disini hanya bedasarkan pengalaman kami semata mata.Tidak di cedok atau meniru memfitnah mana mana pihak.Kami mempunyai bukti dan bertanggungjawab di atas tulisan ini.
1) Hari ini suasana di Kuala Lumpur agak masih sepi dari segi sektor pelancongan.Entah mengapa mungkin juga berkaitan isu dan tragedi yang menimpa Malaysia akhir akhir ini mempengaruhi keinginan pelancong untuk ke sini atau faktor ekonomi mereka menjadi salah satu puncanya.
2) Maka dengan itu para pemandu atau pekerja pekerja dalam sektor tersebut yang terpaksa ''menganggur" dan terdapat juga para pemandu pelancong mengambil kesempatan untuk melancong ke luar negara ,maklumlah selalu sibuk sebelum ini sehingga tiada masa untuk bersantai sendirian atau bersama keluarga.Kebanyakan antara mereka sudah mempunyai keluarga.
3) Gaji pemandu pelancong bergantung kepada setiap trip yang mereka lakukan yang biasanya amat lumayan sekali,itu pun belum lagi di campur dengan bermacam macam komisen,Contohnya RM150.00-RM250.00 untuk menghantar tetamu dari hotel ke lapangan terbang atau sebaliknya
Hanya bermodalkan airliur,Rm350-450 untuk 8jam bekerja melayani para pelancong sekitar Kuala Lumpur,hebat bukan?Untul mendapatkan gaji RM15K seorang pemandu pelancong hanya perlu bekerja 20hari sahaja sebulan.
4) Manakala harga trip untuk sebuah van persiaran dari tempat ke destinasi yang sama Hanyalah RM130.00. Bayangkan jika dikira kos minyak dan toll baki nya 25% adalah komisen pemandu.Lebih kurang RM25.00 sahaja.
Banyak sangat perbezaan kan?
5) Harga untuk trip Van Persiaran tidak di tentukan oleh kerajaan,jadi demi kelangsungan peniagaan setiap syarikat mengenakan harga yang berbeza beza mengikut pasaran dan persaingan yang sengit di ibukota Kuala Lumpur.
6) Setiap kenderaan dalam sektor ini hendaklah mempunyai permit. Juga terdapat jenis jenis permit pula,antaranya permit bas catar,sewa pandu,persiaran dan macam macam lagi.Tak kurang juga yang memandu kenderaan persendirian untuk menampung hidup.
7) Kebiasaannya Permit permit di anugerah kan oleh pihak yang berkuasa kepada syarikat pelancongan berdaftar .Peniaga peniaga kecil atau yang baru nak meranggkak dalam bidang ini amat susah sekali untuk memohon permit ini.
Mungkin juga kaedahnya berubah sekarang selepas pertukaran daripada kementerian pelancongan kepada SPAD. Mungkin perkembangan yang baik kepada pengusaha kenderaan pelancongan ini.
8) Juga terdapat syarikat yang di anugerahkan permit yang cukup banyak dari keperluan syarikat itu sendiri,Sehingga menjadikan satu lagi cabang perniagaan menyewakan atau memajak kan permit itu kepada individu yang terdesak memerlukanya.Kebiasaanya RM350 -RM450 di kenakan untuk permit tersebut.
9) Dari Pengalaman saya memajak permit ini, kita memerlukan modal yang banyak sedikit dari kebiasaannya untuk membayar deposit kenderaan biasa di bank komesial,ini kerana selain bayaran 10% bayaran pendahuluan pada pihak bank,kita juga wajib membayar macam macam bayaran lagi kepada pemilik permit seperti wang hangus,wang perlindungan,wang bawah almari atas almari yang kesemuanya hampir RM45K.
Seperti biasa ansuran hendaklah di deposit kepada akaun pemilik dan di tambah dengan duit permit biasanya RM2400.00.
Cuba bayangkan jika Punyai 35 permit kesemuanya di sewakan RM350.00×35=??. Di tambah lagi dengan duit wang hangus tadi pada kebiasaanya keuntungan pada kali pertama pemilik permit ialah RM25k-35k dan menunggu telur(sewaan Permit) selama 5-9 tahun lagi.
10) Terdapa juga syarikat yang membayarkan EPF untuk penyewa dan penyewa harus mebayar balik hujung bulan nanti kepada syarikat tersebut.Entah apa jenis strategi. Ada juga syarikat yang tamak memajakkan van persiaran kepada pendatang asing walaupun pemandunya bumiputera.
11) Kebiasanya gaji seorang pemandu bedasarkan 25% pertrip hanya cukup makan untuk hari tersebut.Banyak jumlah perjalanan maka banyak lah pendapatan mereka.Mengguna pakai sistem ada kerja ada gaji.Ada juga segelintir mereka membuat dua kerja seperti memandu teksi atau penjual nasi lemak.
12) Saya menulis disini hanya bedasarkan pengalaman kami semata mata.Tidak di cedok atau meniru memfitnah mana mana pihak.Kami mempunyai bukti dan bertanggungjawab di atas tulisan ini.
Subscribe to:
Posts (Atom)
Jom Melancong
Kami menyediakan perkhidmatan Tour & Travel
Pengangkutan pelancongan dan harga termurah dan selesa.
kadtravelink Tour and Travel