Wednesday, May 3

Uber & Grabcar Di Malaysia

Satu lagi pencapaian terbaru ilham idea terbaik pemerintah Malaysia mengizinkan Perkhidmatan kereta sapu halal iaitu Grabcar Dan Uber.

Kepada rakyat Malaysia yang memiliki kereta yang agak baru berusia kurang dari 5 tahun boleh lah menyertai pekerjaan ini.
Rata rata temubual saya dengan rakan rakan pemandu uber dan grabcar, mengakui amat seronok memandu dengan sistem aplikasi ini, di mana setiap permintaan dari Pelanggan mereka akan mengambil 20% dari kadar bayaran yang di kenakan kepada penumpang.

Dengan bekerja secara kosistem,ada yang memandu secara sepenuh masa boleh mencapai gaji dan insentif sehingga RM7000.00 bersih sebulan.

Terdapat  juga pasangan melayu yang berhenti bekerja makan gaji semata2 berkecimpung dalam bidang pemanduan yang lumayan ini.

Sekali lagi Syabas pemerintah malaysia, dengan hadirnya perkhidmatan ini ramai juga yang kehabisan wang di hujung bulan boleh lah menanpung poket yang bocor.

Dengan hanya bermodalkan kereta Buatan Malaysia Produa Myvi atau Axia, tanpa perlu membayar Permit,Pemeriksaan Puspakom Berkala, tidak perlu lesen khas untuk memandu dan tidak perlu membayar insuran yang tinggi kepada syarikat insuran  tetapi dapat menjana PENDAPATAN YANG TINGGI RM7-8K SEBULAN.

Tanya diri sendiri jauh  di sudut hati mengapa kita tidak sama sama merancakkan lagi industri kereta sapu ini jika pulangan nya amat BERBALOI BALOI SEKALI.

TERIMA KASIH KEPADA PEMERINTAH DAN IDEA YANG MENAKJUBKAN INI..

No comments:

Jom Melancong

Kami menyediakan perkhidmatan Tour & Travel Pengangkutan pelancongan dan harga termurah dan selesa.
kadtravelink Tour and Travel